Relacje z Frontu

Góra Donas - 27 Września 2009 r.

Firma Desant.com.pl przy współpracy Koła Ligi Obrony Kraju SNAJPER ma przyjemność zaprosić wszystkich zainteresowanych dnia 27 Września 2009r do Tczewa na grę scenariuszową " GÓRA DONAS "

Miejsce: Tczew (województwo pomorskie) w rejonie strzelnicy wojskowej Lokalizacja GPS: 54.081756 , 18.775055

Parking: Bezpośrednio przy terenie gry
Termin: 27.09.09r
Ilość uczestników: max. 200 osób
Organizator: Desant.com.pl / Koło Ligi Obrony Kraju SNAJPER w Tczewie

Impreza bazować będzie na przebiegu krwawych walk o górę Donas. W grze biorą udział 2 armie – Armia Niemiecka i Armia Sowiecka

Wstęp na grę jest płatny, w tym obowiązuje zasada BYO - czyli możesz grać na własnych kulkach
- wpisowe – 40 zł (płatne do 23.09.09 ); 50 zł płatne na miejscu
- wypożyczenie sprzętu – 35 zł, (max. 100 kompletów)
- wypożyczenie maski 10 zł, magazynku 5 zł, butli HP 5 zł ( ilość ograniczona, prosimy rezerwować mailem) , munduru 10 zł

Prosimy wpłacić do dnia 23.09.09 na numer konta:
71 1140 2004 0000 3302 5452 8199
DESANT Paintball
83-110 Tczew Ul. Kasztanowa 13a/7

      Wpisowe zawiera:
  • - HP oraz CO2
  • - Ciepły posiłek
  • - ciepła herbata
  • - Woda mineralna
  • - Darmowe ręczniki
  • - Płyn do czyszczenia szybek
  • - Czystą wodę w baniakach
  • - Ubezpieczenie NNW uczestników
  • - Pamiątkowy identyfikatory
  • - Taśmy do oznakowania

ŻYCZYMY DUŻO WYŚMIENITEJ ZABAWY

HARMONOGRAM

NIEDZIELA - scenariusz " Góra Donas "

  • Godz. 08.00 - zbiórka
  • Godz. 09.30 - odprawa dla uczestników scenariusza
  • Godz. 10.30 - rozpoczęcie pierwszego scenariusza
  • Godz. 12.30 - zakończenie scenariusza
  • Godz. 13.00 – rozpoczęcie drugiego scenariusza
  • Godz. 15.00 – zakończenie drugiego scenariusza
  • Godz. 15.30 - obiad

Góra Donas będzie w tym roku składała się z dwóch części.

Bitwa

Scenariusz: Góra Donas położona niedaleko Koloni Chwaszczyńskiej odgrywała bardzo ważną rolę w niemieckim systemie obrony. Była ona najwyższym punktem w okolicy. Jej szczyt znajdował się na wysokości 205,3 metrów nad poziomem morza, dzięki czemu stanowiła ona doskonały punkt obserwacyjny. Ponadto góra Donas zabezpieczała Gdański Rejon Umocniony przed rozbiciem go na dwie części. Dopóki bronili się na niej Niemcy, nie było mowy o wyprowadzeniu przez Rosjan ataku w kierunku Brodwina i Wielkiego Kacka. Góra Donas została przystosowana do samodzielnej obrony. Z powodu zbyt późno rozpoczętej budowy umocnień nie została ona połączona z pasem obrony Gdyni. Wokół niej zostały wybudowane cztery linie transzei, do których dostępu broniły zasieki z podwójnego drutu kolczastego, wzmocnione spiralami "Bruno". Umocniony rejon Kolonii Chwaszczyńskiej broniony był przez 366 pułk grenadierów 227 dywizji, dowodzony przez 29-Ietniego oberstleutnanta Schewe

Opis: Pierwsza część wyglądać będzie tak samo jak rok temu. Będzie zbudowanych z cztrech linii. Waszym celem atakować i zdobywać poszczególne punkty oporu. Przewidziana jest duża ilość pirotechniki!

czas: 2 godziny


Skarb Alberta Foster

Scenariusz: Albert Forster, jako najważniejszy działacz hitlerowski w Wolnym Mieście, piastował funkcję gauleitera gdańskiego NSDAP, a po wybuchu wojny otrzymał stanowisko namiestnika okręgu Gdańsk-Prusy Zachodnie. Przyszły zbrodniarz nie stronił od przepychu i bogactwa. Na terenie rezydencji gaulaitera od listopada 1944 do stycznia 1945 roku magazynowano zagrabione na Pomorzu cenne zabytki, dzieła sztuki oraz archiwalia NSDAP. Krążą pogłoski, że na tym terenie mogła być schowana Bursztynowa Komnata... Zagrożenie nalotami oraz zbliżający się front (przełamanie linii na Górze Donas) spowodowały konieczność natychmiastowej ucieczki. Niestety nagła śmierć Alberta Foster utrudniła odnalezienie skarbu...

Opis: W wyznaczonym miejscu będzie schowana skrzynka, zamknięta na kłódkę z szyfrem. Przez radio co 5 min będzie podawana jedną cyfra. Po otwarciu skrzynki znajduje w niej gps który pokaże, gdzie schowany jest skarb. Na skrzynce ze skarbem będzie mapa gdzie schowane są trzy klucze. Drużyna która posiada skrzynkę musi się z nią przemieszczam i odnajdywać kolejne klucze. Wygrywa ta drużyna która otworzy skrzynkę ze skarbem. Dla utrudnienia skrzynka w czasie przenoszenia będzie głośno wyć.

Czas: około 2 godzin